Call of Duty Modern Warfare 2019 Warzone

Call of Duty: Modern Warfare & Warzone: Großes Update liefert Battle Royale Modus für 200 Spieler, Waffenanpassungen & vieles mehr

Es ist wieder soweit: Patchday! Die Call of Duty: Modern Warfare & Warzone Entwickler haben heute einen neuen großen Patch für Call of Duty: Modern Warfare und Warzone veröffentlicht. Dabei steckt in dem neuen Update “Season 4 Reloaded” eine ganze Menge an Inhalten und Veränderungen, weswegen es wenig überraschend einen relativ großen Download gibt. Wir fassen für euch die wichtigsten Informationen zu Playlists, Waffen und Co. zusammen.

Grundlegendes zum Update:

  • Das Update ist je nach Plattform etwa 22-36 GB groß.  Für diejenigen unter euch, die nur den Free2Play Part “Warzone” spielen, ist der Download circa 22-30 GB groß.
  • Das Update ist bereits ab heute, den 30. Juni 2020, verfügbar. Ihr könnt also direkt mit dem Download beginnen.

Playlist-Rotation

Warzone:

  • BR Quads 200
  • BR Trios
  • BR Duos
  • BR Solos
  • Plunder: Blood Money

Multiplayer:

  • Ground War
  • Blueprint Gunfight
  • Team Defender
  • Cheshire Park 24/7
  • Shoot the Ship 24/7
  • Gunfight Tournaments
  • Realism Mosh Pit (via Quick Play Filter)

200 Spieler in Warzone

Im Battle Royale von Call of Duty geht es nun richtig rund! Die Entwickler haben für Battle Royale Quads jetzt das Spielerlimit von 150 auf 200 Spieler erhöht. Somit stehen 50 Spieler mehr zur Verfügung als zuvor. Insgesamt besteht eine Runde nun also aus bis zu 50 Teams, die auf Verdansk um das Überleben kämpfen.

Neuer Modus Juggernaut Royale

Dieser Modus ist den Spielern schon bekannt. Die wichtigste Rolle spielen die namensgebenden Juggernaut-Anzüge, die euch sozusagen zu wandelnden Panzern machen. Verändert hat sich an dem Spielmodus nichts.

Supply Run Contracts für Rabatte

Ihr könnt in Warzone jetzt neue Aufträge, die Supply Run Contracts, finden. Wenn ihr einen davon aktiviert, müsst ihr – und ggfs. eure Teammitglieder – eine bestimmte Kaufstation erreichen. Schafft ihr das, bekommt ihr dort einen gewissen Rabatt auf eure Einkäufe.

Spotter Scope macht die Aufklärung einfacher und euch “unsichtbar”

Das Spotter Scope ist ein neues Ausrüstungsteil für Warzone. Es ist ein Hochleistungs-Fernglas mit einer besonderen Eigenschaft: Es reflektiert nicht. Das Spotter Scope erlaubt euch somit, unbemerkt die Umgebung auszukundschaften und Gegner zu markieren.

Neue Sniper: Rytec AMR

Mit der Rytec AMR kommt eine neue Sniper-Rifle ins Spiel, die bereits auf der Roadmap für Season 4 angekündigt wurde. Laut den offiziellen Patch Notes soll es eine der stärksten Waffen überhaupt sein.

So schaltet ihr die Rytec AMR frei:

Entweder kauft ihr die Blaupause im “Lost Souls”-Bundle oder ihr spielt die Waffe via Herausforderung frei. Um die Herausforderung  abzuschließen, müsst ihr in 15 Matches jeweils 3 Quickscope-Kills mit einem Scharfschützengewehr schaffen. Die Rytec AMR steht euch sowohl in Warzone als auch Modern Warfare zur Verfügung.

Neue Multiplayer-Map Cheshire Park

Auf dieser neuen Map für den regulären Multiplayer von Modern Warfare schicken euch die Entwickler nach London. Der Cheshire Park ist ein hübscher Garten, in dem ihr zwischen Blumenbeeten und Zierbäumchen um euer Leben kämpft. Außerdem könnt ihr Deckung in Telefonzellen oder kleinen Gebäuden suchen. Die Seitenstraßen eignen sich hervorragend als Abkürzungen ins Zentrum der Map. Ihr müsst aber auf flankierende Gegner acht geben.

Neuer Modus: Team Defender

Jetzt kommt der klassische CoD Spielmodus erstmals auch in den Multiplayer von Modern Warfare. Das Ganze funktioniert ähnlich wie Capture the Flag, allerdings gibt es nur eine einzige Flagge, die beide Teams erobern müssen. Ihr bekommt Punkte für jede Sekunde, in der euer Team im Besitz der Flagge ist. Den Träger der Flagge solltet also ihr um jeden Preis aktiv verteidigen oder angreifen.

Waffenanpassungen

Das Update ändert auch sehr vieles an der Waffen-Balance, unter anderem werden zwei der stärksten Waffen massiv abgeschwächt. Ein Beispiel wäre die MP5 sowie die Grau. Beide Waffen sind nun nicht mehr so effektiv wie vorher. Viele andere Waffen sind aber auch stärker bzw. effektiver geworden.  Mehr dazu erfahrt ihr in den ausführlichen Patchnotes, die ihr nachfolgend findet.

Patchnotes - 30.06.2020

WEAPONS:

  • The M4 will perform an AR magazine reload when attempting to reload the underbarrel launcher while you have the 50 Round Mag attachment equipped. This has been fixed
  • Stopping Power is now applied to headshots. Only certain weapons can go from a 2-shot to a 1-shot head shot, like the FAL and Oden. This fixes a few cases where headshots could sometimes do less damage than body shots when using Stopping Power
  • Increased Max Ammo: M4 .458 SOCOM Rounds
  • Increased Max Ammo and Start Ammo: CR-56 AMAX M67 Rounds, SKS 10 Round Mags, Striker 45 Hollowpoint Rounds, SCAR Default Mags, Oden Default Mags
  • Increased Start Ammo: SCAR 25 Round Mags, Oden 25 Round Mags
  • AX-50: Increased damage range
  • HDR: Guaranteed one-hit to lower torso at any range
  • Kar98k: Increased ADS speed, Small decrease to hip spread, Increased damage range
  • MK2 Carbine: Faster movement speed, Increased damage range
  • Dragonuv: Increased ADS speed, 2 hit kill min, Gun recoil returns to the center more, Faster rate of fire
  • FAL: Added a close range damage shelf with one-hit headshot potential
  • AK-47: Increased ADS speed
  • CR-56 AMAX: Decreased damage range
  • MP5: Decreased damage range, Decreased 10MM damage range, Reduced long range damage to 10MM ammo, Slight recoil increase to 10MM ammo
  • Grau 5.56: Damage range reduction, Slight increase to high frequency recoil, Reduced recoil compensation and decreased range on Tempus 26.4″ Archangel and FSS 20.8″ Nexus barrels
  • Shotgun Slugs: Increased projectile velocity, Reduced ads spread, Added dynamic hip spread, Increased damage ranges, Increased lower torso damage
  • No stock attachment: Increased weapon recoil, Decreased ADS aiming steadiness

SPECIAL OPERATIONS:

  • Improved the effectiveness of the Decoy Grenade against most types of enemy soldiers
  • Added new Mission ‘Hard Boiled’ – Demonstrate your proficiency in Co-Op operations with these tricky challenges!
  • Operation Harbinger – Fixed issue where some of the white trucks would appear without any enemies inside of them

GENERAL FIXES

  • Fix for an issue where players could modify weapons with attachments from other weapons while using a mouse
  • Fixed the wording in the Daily Challenge “Deploy the Manual Turret Killstreak 5 Times” to say “Shield Turret”
  • Multiplayer and Warzone win/losses now track as intended per mode
  • Improved stability for PC players
  • Fix for Kreuger’s eyes coming out of his character model while performing the Brassed Off execution
  • Fix for some Completionist camos not applying to the Witching Hour (AX-50 variant)
  • Fixed an exploit on Krovnik Farmland while playing Reinfected Ground War
  • Fixed a bug where the MIL-SIM CTSFO viewmodel gloves didn’t match the in-game world model
  • Fix for a section of Hardhat that had invisible collision
  • Fix for a bug where Demolition matches would not end as intended in overtime
  • Added the Kali Sticks to modes like All or Nothing, Gun Game, Infected, and Gunfight
  • Longshots now display the distance in the point feed
  • Fixed a bug where the Juggernaut HUD elements would remain on the screen if the player was crushed by a crate
  • Fixed an issue where the player could get stuck in place when throwing a grenade and trying to use a Shield Turret at the same time
  • If a player throws a Molotov at a severely damaged Deployable Cover, the Deployable Cover will break and the Molotov fire will disappear, but damage for the fire remains present for a duration of ~20 seconds. This has been fixed
  • Recon Drones can now be destroyed with Throwing Knives
  • Hipfire reticles are now visible in Spectate and in the Killcam. This will make it easier to tell if a player is using Stopping Power rounds or Slug rounds

WARZONE FIXES:

  • Fix for an exploit in Boneyard where players could climb into the destroyed portion of a plane
  • Gas Mask now cracks when you’re taking damage near or in the circle
  • ‘Team Wiped’ message now appears in the Killfeed for your whole squad to see
  • Fix for an issue where players could spawn under the map after winning their Gulag match
  • Fixed a bug where players using Charly’s Tactical Human skin or Mara’s Valkryie skin would notice their character models missing from the exfil epilogue in the helicopter
  • The audio for the Supply Choppers is too loud, preventing players from hearing most other sounds and communicating with their squad. This has been adjusted
  • During the Supply Chopper event the supply choppers may spawn from under the map, killing players positioned on top of these locations as they raised through the map. This has been fixed
  • Fix for the final circle being too close over areas that players cannot access such as the middle of Stadium
  • The After Action Report now shows Cash Earned and Placement
  • Fix for a rare bug where a player spawned out of bounds after dying out of bounds
  • Fix for a minor issue where the radio operator dialog and subtitles for called in Killstreaks could incorrectly play the wrong faction
  • Now allow up to three Precision Airstrikes to be called in at once but within a distance restriction

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